Energiecontract verlengen
  • 100% groene stroom uit Nederland
  • Aardgas met Natuur voor Morgen
  • Zekerheid voor de looptijd die jij kiest

Loopt je energiecontract binnenkort af?

Geen zorgen, je kunt eenvoudig verlengen in Mijn Greenchoice. Vanaf 3 maanden voor de einddatum van je contract staat er een verlengaanbod voor je klaar. Zo blijf je profiteren van onze 100% groene stroom en aardgas met Natuur voor Morgen tegen een eerlijk tarief. We waarderen jouw loyaliteit en zorgen ervoor dat je altijd een passend aanbod krijgt.

Dit zijn de voordelen van verlengen bij Greenchoice

Bliksemschichten van energie100% groene stroom uit Nederland

Opgewekt door zon en wind, direct van eigen bodem.

Subsidies en producten om te verduurzamenAardgas met Natuur voor Morgen

We steunen projecten die natuur beschermen en biodiversiteit versterken.

Wij zijn je partner voor slimme keuzesZekerheid voor de looptijd die jij kiest

Kies zelf voor een vast, variabel of dynamisch contract.

MobielAltijd inzicht in je energieverbruik

Houd grip op je kosten met Mijn Greenchoice en onze app.

Hoe verleng ik mijn energiecontract?

Het verlengen van je energiecontract is eenvoudig en snel geregeld in drie stappen:

  1. 1
    Log in op Mijn Greenchoice

    Als het tijd is om te verlengen, zetten we een persoonlijke aanbieding voor je klaar. Je vindt het aanbod in  MijnGreenchoice en de app. En we sturen het voorstel ook per e-mail naar je toe.

  2. 2
    Maak je keuze

    Kies de aanbieding die bij je past, en bepaal de looptijd van je nieuwe energiecontract.

  3. 3
    Geregeld!

    Fijn dat je blijft. Je ontvangt van ons een e-mail met daarin de bevestiging van je keuze. Verder hoef je niets te doen. De dag nadat je huidige energiecontract afloopt, gaat direct je nieuwe energiecontract in.

Heb je interesse in dynamische tarieven?

Bij een dynamisch energiecontract veranderen de tarieven voor stroom per uur en voor gas dagelijks. De prijzen hangen af van de marktprijs. Dit kan voordelig zijn als je flexibel bent met je energieverbruik. Greenchoice biedt samen met EnergyZero dynamische energiecontracten aan. EnergyZero levert de energie (en wordt dus jouw energieleverancier), terwijl je de klantenservice van Greenchoice behoudt.

Ben je al klant bij Greenchoice en heb je interesse in dynamische tarieven? Neem dan contact met ons op. Onze medewerkers helpen je graag verder met advies en een passend aanbod.

Wanneer kan ik mijn energiecontract verlengen?

Je kunt je contract verlengen vanaf 3 maanden voordat het afloopt. Zodra jouw persoonlijke verlengaanbod beschikbaar is, ontvang je hierover een e-mail.

Kies je er niet voor om je contract vast te zetten? Dan krijg je na afloop van je contract automatisch een contract met variabele tarieven. We laten je 30 dagen van tevoren weten welke tarieven dan gelden.

Heb je een variabel contract? Dan kunnen je tarieven veranderen met de energieprijzen. We informeren je altijd minimaal 30 dagen voordat de nieuwe tarieven ingaan. Wil je liever een vast contract? Kijk in Mijn Greenchoice voor jouw persoonlijke aanbod.

Veelgestelde vragen

Hoe vraag ik een verlengaanbod aan met ander energieverbruik?

We werken je energieverbruik regelmatig bij, zodat het verlengaanbod goed past bij jouw situatie. Een klein verschil in je verbruik is geen probleem, want bij een verlenging zet je de energietarieven voor een bepaalde tijd vast. Je betaalt uiteindelijk voor het werkelijke verbruik. Wil je graag een aangepast aanbod ontvangen? Neem dan contact met ons op via onze contactopties.

Met hoeveel jaar kan ik mijn energiecontract verlengen?

Bekijk je verlengaanbod voor de looptijden van je nieuwe energiecontract in Mijn Greenchoice. We hebben contracten met verschillende looptijden beschikbaar.
Wil je advies over het verlengen van je contract? Neem dan contact op met onze adviseurs via onze contactopties.

Ontvang ik een nieuwe jaarnota bij het verlengen van mijn contract?

De jaarnota wordt jaarlijks opgesteld, 12 maanden na de start van de energielevering. Dat kan afwijken van de looptijd van jouw contract. We vragen dan jouw meterstanden op of we lezen deze uit als je een slimme meter hebt. Nadat wij de meterstanden ontvangen sturen wij je binnen 3 weken de jaarnota toe.
Je jaarnota kun je terugvinden door in te loggen op Mijn Greenchoice.

Passen jullie mijn termijnbedrag aan als ik mijn contract verleng?

We passen je termijnbedrag niet meteen aan. Dit gebeurt zodra je nieuwe contract ingaat. Het kan één keer voorkomen dat we nog een bedrag afschrijven met het oude tarief, terwijl je nieuwe tarief al geldt. Dit hangt af van de startdatum van je contract en onze incassodatum.

Waarom zie ik geen verlengaanbod?

Vanaf 3 maanden tot uiterlijk 2 maanden voor het einde van je huidige contract, staat er een verlengaanbod voor je klaar in Mijn Greenchoice. Loopt je contract over minder dan 2 maanden af en zie je nog steeds geen aanbod? Neem dan contact met ons op. Een medewerker helpt je graag verder!

Wanneer ontvang ik een verlengaanbod?

Vanaf 3 maanden voordat jouw contract afloopt, kunnen we jou een verlengaanbod doen. De einddatum van jouw huidige contract vind je Mijn Greenchoice.
Het verlengaanbod staat dan voor je klaar in Mijn Greenchoice. Maak je geen keuze om te verlengen met een nieuw vast contract? Dan ga je na de einddatum van jouw vaste contract over op variabele tarieven. We informeren je altijd uiterlijk 30 dagen voordat jouw nieuwe tarieven ingaan.

Wat gebeurt er als ik mijn contract niet verleng?

Maak je geen keuze om te verlengen met een nieuw vast contract? Dan ga je na afloop van jouw vaste contract automatisch over op variabele tarieven. We informeren je altijd uiterlijk 30 dagen voordat jouw nieuwe tarieven ingaan.

Liever even bellen?

Heb je vragen over jouw verlengaanbod? Of twijfel je over wat voor jou de beste keuze is? Onze medewerkers helpen je graag met een passend advies.