Je energiecontract bij Greenchoice opzeggen
We zijn blij met jou als klant en willen graag dat je tevreden bent. Maar we begrijpen dat er soms redenen zijn om je energiecontract op te zeggen. Greenchoice helpt je daar zo goed mogelijk bij. In veel gevallen regel je jouw opzegging gemakkelijk online. Bekijk de situatie die voor jou geldt en lees wat je kunt doen.
Overstappen naar een andere energieleverancier
Wil je een contract afsluiten bij een andere leverancier? Maak dan eerst een goede vergelijking met behulp van onze contractcheck. Wil je daar graag wat hulp bij? We bekijken graag of je contract bij Greenchoice nog bij je past. Bekijk onze contactopties voor persoonlijk advies, zo weet je zeker dat je de juiste keuze maakt!
Bij een overstap zegt de nieuwe leverancier het contract bij ons op. Je hoeft de opzegging niet zelf aan ons door te geven. Stap je over vóór de einddatum van je energiecontract? Dan moet je misschien een opzegvergoeding betalen. Vraag daarom eerst een indicatie van de opzegvergoeding op via Mijn Greenchoice. Zo zie je meteen of overstappen wel zo voordelig is.
Opzeggen vanwege verhuizing
Bij een verhuizing verhuist Greenchoice gewoon met je mee! Je geeft je adreswijziging makkelijk door via verhuizing doorgeven in Mijn Greenchoice. Dit kan al vanaf 6 maanden voor je verhuizing, tot twee dagen van tevoren.
In sommige situaties kun je ons niet meenemen. Bijvoorbeeld als je naar het buitenland verhuist. Of omdat je zelf geen leverancier kunt kiezen op je nieuwe adres. Dat is het geval als je inclusief gas, water en licht gaat huren of als je in een zorgcentrum gaat wonen. Geef ons dan via Mijn Greenchoice de opzegdatum en opzegreden door, zodat wij je contract stoppen.
Opzeggen vanwege scheiding
Bij een scheiding moet je een hoop regelen. Voor je energiecontract is het belangrijk om te weten op welke naam het contract staat. Staat het contract op jouw naam en ga je verhuizen? Dan kun je jouw verhuizing doorgeven via Mijn Greenchoice. De persoon die op het adres blijft wonen kan daarna zelf een nieuwe aanmelding bij ons doen.
Een energiecontract is persoonsgebonden. Het contract overnemen van een ex-partner is daarom niet mogelijk.
Opzegging vanwege overlijden
Gecondoleerd met het verlies van jouw dierbare. Als iemand overleden is, moet er best veel geregeld worden. Wij helpen je graag met het opzeggen van het energiecontract van de overledene. Goed om te weten; hiervoor wordt nooit een opzegvergoeding in rekening gebracht. Je kunt er ook voor kiezen om het energiecontract over te zetten op een andere naam.
Annuleren binnen de bedenktermijn
Heb je een aanmelding gedaan bij Greenchoice, maar heb je je toch bedacht? Binnen de bedenktermijn kun je het contract kosteloos annuleren. De bedenktijd bestaat uit 14 kalenderdagen; feestdagen en weekenden meegerekend.
Gas opzeggen vanwege gasloos wonen
Gebruik je thuis geen gas meer? Dan ben je lekker duurzaam bezig! Je kunt je contract voor gas bij Greenchoice opzeggen. Je betaalt daar geen opzegvergoeding voor. Geef je opzegging voor gas door aan onze klantenservice via onze contactopties.
Vervolgens maakt Greenchoice een eindnota. Als je ook stroom van ons afneemt, rekenen we ook het stroomverbruik af tot deze datum. Daarna ben je alleen nog klant voor stroom en betaal je geen kosten meer voor gas.
Geef ook aan de netbeheerder door dat je de gasaansluiting niet meer gebruikt. Dat doe je via mijnaansluiting.nl. Vanwege de veiligheid wordt de gasaansluiting dan verwijderd. De netbeheerder neemt zelf contact met je op om de afsluiting in te plannen.
Opzeggen met een andere reden
Staat de reden waarom je jouw energiecontract bij Greenchoice wil opzeggen er niet bij? Onze medewerkers helpen je graag verder en denken mee met jouw situatie. Bekijk onze contactopties.
Veelgestelde vragen
Hoe stap ik over naar een andere leverancier?
Jammer dat je wilt overstappen! We zijn natuurlijk erg blij met jou als klant.
Als je nog twijfelt over je overstap helpen mijn collega's je graag met het maken van een eerlijke vergelijking. Dan weet je zeker weet dat je de juiste keuze maakt. Neem contact op via onze contactopties.
Staat je keuze helemaal vast? Dan regelt jouw nieuwe leverancier de overstap, daar hoef jij niets voor te doen.
Stap je over vóór het einde van de looptijd van je energiecontract? Lees dan eerst onze pagina over contractbreuk.
Hoe zeg ik mijn contract op?
Wat jammer dat je wilt opzeggen. We zijn natuurlijk erg blij met jou als klant!
Als je gaat verhuizen kun je het zelf regelen via Mijn Greenchoice bij 'Verhuizing doorgeven'. Ga je niet verhuizen? Dan kun je ook opzeggen door over te stappen naar een andere leverancier. In beiden gevallen kan het zijn dat we een opzegvergoeding berekenen als het gaat om een lopend contract.
Liever willen we je natuurlijk niet kwijt! Daarom denken onze adviseurs graag met je mee voor een passend aanbod. Dit zijn onze contactopties.
Op onze informatiepagina over opzeggen lees je hoe je het energiecontract bij Greenchoice opzegt in verschillende situaties.
Hoe zeg ik mijn zakelijke contract op?
Natuurlijk zien we liever niet dat je weggaat. Als je toch een zakelijk contract bij ons wilt opzeggen, kan het zijn dat we een opzegvergoeding berekenen. Hiervoor kun je bellen met 010 850 06 61 of een e-mail sturen naar zakelijk@greenchoice.nl. Vermeld hierin gelijk je klantnummer, dan kunnen we je sneller helpen.
Kan ik mijn aanmelding bij Greenchoice annuleren?
Je kunt je aanmelding annuleren binnen een bedenktermijn van 14 dagen. Op deze pagina lees je meer over annuleren en vind je het herroepingsformulier. Als we binnen de bedenktermijn al gestart zijn met het leveren van energie, dan brengen we alleen de stroom/ het gas in rekening wat je van ons hebt afgenomen.
Natuurlijk zien we je liever niet vertrekken! Onze adviseurs helpen jou graag met alle vragen of als je ergens over twijfelt. Dit zijn onze contactopties.
Wanneer ontvang ik een verlengaanbod?
Vanaf 2 maanden voordat jouw contract afloopt, kunnen we jou een verlengaanbod doen. De einddatum van jouw huidige contract vind je Mijn Greenchoice.
Het verlengaanbod staat dan voor je klaar in Mijn Greenchoice. Maak je geen keuze om te verlengen met een nieuw vast contract? Dan ga je na de einddatum van jouw vaste contract over op variabele tarieven. We informeren je altijd uiterlijk 30 dagen voordat jouw nieuwe tarieven ingaan.
Wat is mijn opzegtermijn?
Een variabel en dynamisch contract is vrij opzegbaar. Je kunt direct en zonder opzegtermijn overstappen. Wij brengen geen boete in rekening.
Bij een vast contract zit het anders. Stap je vóór het einde van de looptijd van je energiecontract over naar een andere leverancier? Dan is er sprake van contractbreuk. Bij contractbreuk mogen energieleveranciers een opzegboete in rekening brengen. Wil je een contractbreuk bij Greenchoice voorkomen? Check dan eenvoudig de contractduur en einddatum van je contract via Mijn Greenchoice.
Bekijk onze pagina over contractbreuk en opzegvergoedingen voor meer informatie.