Alles over bewindvoering

Aanmelden bewindvoering of budgetbeheer

Is jouw cliënt klant bij Greenchoice? Dan ontvangen wij graag de volgende gegevens en documenten via shv@greenchoice.nl

Gegevens van de instantie
  • Contactgegevens (telefoonnummer, e-mailadres en postadres)
  • Kenmerk
Gegevens van jouw cliënt
  • Volledige naam cliënt
  • Geboortedatum cliënt
  • Klantnummer bij Greenchoice
  • Adres waar de energie wordt geleverd
  • Startdatum bewind
  • Kopie volmacht/beschikking
  • Is er automatische incasso mogelijk?
  • IBAN dat Greenchoice kan gebruiken voor uitbetalingen

Online energiezaken regelen

Heb je Greenchoice geïnformeerd dat de bewindvoering is gestart en hebben wij de beschikking ontvangen? Dan ontvang je eerst een bevestiging van de verwerking. Vanaf dat moment kun je voor jouw cliënt veel energiezaken gemakkelijk en snel regelen via Mijn Greenchoice, zoals:

  • Meterstanden doorgeven
  • Contract en tarieven bekijken
  • Nota’s bekijken
  • Verhuizing doorgeven
  • Rekeningnummer wijzigen
  • Verbruiksoverzicht bekijken

Ben je budgetbeheerder? Dan kun je de gegevens van jouw cliënt opvragen en doorgeven via shv@greenchoice.nl

Afmelden bewindvoering of budgetbeheer

Is bewindvoering of budgetbeheer gestopt en wil je jouw cliënt afmelden? Dan ontvangen we graag de volgende gegevens via shv@greenchoice.nl

  • Volledige naam cliënt
  • Klantnummer bij Greenchoice
  • Adres waar de energie wordt geleverd
  • Datum van beëindiging
  • IBAN cliënt
  • E-mailadres en telefoonnummer cliënt

We sturen jouw cliënt een e-mail na de afmelding. Voor de automatisch incasso gebruiken we voortaan weer het IBAN-nummer van de cliënt.

Veelgestelde vragen

Hoe betaal ik bij Greenchoice?

Bij Greenchoice werken we met automatische incasso. Zo betaal je altijd op tijd zonder dat je er extra moeite voor hoeft te doen. De termijnnota incasseren we rond de 6e van de maand en de jaar- en eindnota altijd rond de 10e.
Betaal je liever zelf? Je kunt ook elke maand het bedrag zelf overmaken. We sturen je dan maandelijks een betaallink.
In Mijn Greenchoice zie je welke betaalwijze je nu hebt.
Wil je jouw betaalwijze aanpassen? Laat het ons weten via onze contactopties.

Hoe meld ik mijn cliënt aan bij Greenchoice?

Voor de levering van 100% groene stroom en Aardgas met Natuur voor Morgen van Greenchoice kun je jouw cliënt aanmelden via de website op de pagina Tarieven & Aanmelden.

Hoe vraag ik een betalingsregeling in termijnen aan voor mijn cliënt?

Je kunt een betalingsregeling in termijnen aanvragen via shv@greenchoice.nl. We horen graag hoe hoog de maandelijkse aflossing kan zijn. Vermeld in je e-mail de naam van je cliënt, het adres waar energie wordt geleverd en het klantnummer bij Greenchoice.

Hoe vraag ik uitstel van betaling aan voor mijn cliënt?

Lukt het niet om op tijd de energierekening te betalen? Je kunt een e-mail sturen naar shv@greenchoice.nl met een verzoek om uitstel. We horen graag wat de reden is van je verzoek en om hoeveel maanden uitstel het gaat. Vermeld in je e-mail de naam van je cliënt, het adres waar energie wordt geleverd en het klantnummer bij Greenchoice.

Kan ik het betaalmoment voor mijn cliënt aanpassen?

Komt de automatische incasso rond de 6e van de maand niet goed uit? Neem dan contact op met onze collega’s via shv@greenchoice.nl.

Moet mijn cliënt een borg betalen voor de aanmelding?

Nee, als iemand onder bewind staat of een budgetbeheerder heeft is een borg betalen niet nodig.

Contact met Greenchoice