Soms ontvang je een e-mail of sms die afkomstig lijkt van Greenchoice, maar niet door ons is verstuurd. Een nepbericht dus, verstuurd door criminelen die jouw gegevens willen stelen. ‘Phishing’ heet dat. Deze nepberichten lijken soms nét echt. Oppassen dus! Op deze pagina lees je hoe je ze herkent, en wat je kunt doen als je er één ontvangt.
Hieronder geven we je meer tips over hoe je een echte e-mail van Greenchoice kunt onderscheiden van een valse e-mail.
Haastige spoed is zelden goed
Afzenders van nepberichten hebben vaak haast en vragen je of snel te betalen of direct betalen om nog meer kosten te voorkomen. Trap er niet in! Neem bij twijfel altijd contact op met Greenchoice via phishing@greenchoice.nl. Vermeld hierbij dat het gaat om een phishing en stuur de originele e-mail mee.
Controleer het bericht
Controleer of het e-mailadres van de afzender eindigt op greenchoice.nl. Dit kan @greenchoice.nl zijn, maar we sturen ook mails via bijvoorbeeld @mail.greenchoice.nl of @service.greenchoice.nl. Is dat niet het geval? Dan is het bericht waarschijnlijk niet van ons en betreft het vermoedelijk een phishing mail.
Het belangrijkste is om phishingmails te negeren. Beantwoord ze in geen geval en klik niet op de links in deze mails. Je kunt ons en ook andere klanten helpen door de phishing e-mail te melden. Dit kan via phishing@greenchoice.nl. Een toelichting bij de e-mail is niet nodig. Wij onderzoeken de e-mail dan en kunnen andere klanten informeren via de webpagina.
Als je persoonlijke informatie hebt verstuurd, raden we je aan je wachtwoord direct opnieuw in te stellen via Mijn Greenchoice.
Heb je toch geld overgemaakt? Neem dan contact op met je bank om te melden dat je slachtoffer bent van phishing en doe hiervan aangifte bij de politie. En verwijder de e-mail uit je mailbox.