Greenchoice is opnieuw branchewinnaar geworden van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2022. We hebben de hoogste score van de branche Energie in het grootste onafhankelijke, doorlopende onderzoek naar klantvriendelijkheid van Nederland en mogen ons nu de klantvriendelijkste energieleverancier van Nederland 2022 noemen.
Met een gemiddeld klantcijfer van 7,70 bleven we de vier andere genomineerden in de branche voor: Essent (7,63), Vattenfall (7,44), Budget Energie (7,28) en Eneco (7,25). Al 9 jaar op rij zijn we de winnaar van Het Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland in de branche Energie.
Onafhankelijke prijs op basis van continu onderzoek
Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een onafhankelijk continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten dat al sinds 2007 wordt uitgevoerd door marktonderzoeksbureau MarketResponse. Organisaties kunnen zich niet zelf aanmelden of hun klanten laten stemmen. Ieder groot, landelijk bedrijf in Nederland doet automatisch mee.
In totaal deden bij deze 15e editie van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 321 organisaties mee. Twee weken geleden werden de 50 genomineerden uit 10 branches bekendgemaakt, met goede doelen als buitencategorie.
Op 20 mei heeft MarketResponse de branchewinnaars bekend gemaakt én de overall winnaar. Het programma The Friday Move van BNR Nieuwsradio met Wilfred Genee deed verslag van de verkiezing.
Meer informatie
Informatie over het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland vind je hier.