In Amsterdam zijn de Sustainable Brand Index Awards uitgereikt. Voor het derde jaar op rij staan we in de top drie van meest duurzame merken van Nederland. Greenchoice neemt de tweede plaats in, tussen Tony’s Chocolonely (1) en Zonnatura (3). Binnen de energiesector worden we door Nederlandse consumenten gezien als het meest duurzame energiemerk. Dat blijkt uit onderzoek van de Sustainable Brand Index onder Nederlandse consumenten en hun perceptie op duurzaamheid, branding en communicatie van bekende Nederlandse bedrijven.
De Sustainable Brand Index wordt jaarlijks uitgevoerd in Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland en sinds 2017 ook in Nederland. Het is het grootste en meest toonaangevende onderzoek in Europa op het gebied van consumentenmerken en duurzaamheid. Er zijn in ons land interviews gehouden onder 5.000 consumenten, waarmee de duurzaamheid, branding en communicatie van ruim 160 consumentenmerken in kaart zijn gebracht en geanalyseerd.
Duurzaamheid als missie
We zijn trots dat we wederom tot winnaar van de Sustainable Brand Index zijn uitgeroepen. “We zijn opgericht met de missie om Nederland echt groener te maken”, licht commercieel directeur Marieke van den Hoek toe. “Duurzaamheid zit in onze DNA. Het is geen strategie, maar zit verweven in alles wat we doen en zeggen. Het is fantastisch om te zien dat consumenten dat ook herkennen en waarderen.”