Tariefswijziging is belangrijke informatie. Sinds 2017 informeren wij onze klanten uiterlijk 10 dagen van te voren over nieuwe tarieven. Wij hebben hiervoor gekozen, zodat onze tarieven het beste aansluiten bij de actuele marktprijs. Wegens vragen van klanten en de wens om vroegtijdige helderheid te krijgen over tarieven in de huidige energiecrisis, hebben wij besloten om tariefswijzigingen voortaan 30 dagen van tevoren te communiceren.
Klanten voor wie komende maand een nieuw tarief gaat gelden, krijgen deze week daarover bericht. Tariefswijzigingen die ingaan vanaf 29 oktober worden 30 dagen van tevoren gecommuniceerd.
Wij vinden het heel vervelend dat er de afgelopen dagen onduidelijkheid is ontstaan bij klanten over de termijn van aankondiging, juist nu er toch al zoveel te doen is over de prijzen van energie. Wij kiezen er daarom nu voor eerder duidelijkheid te bieden.
Deze aanpassing betekent dat we eerder overgaan tot energie-inkoop voor klanten die een nieuw tarief krijgen. Ontwikkelingen op de markt, positief en negatief, kunnen we dan minder snel meenemen in het tarief.
Voor klanten waaraan wij recent de tariefswijzigingen hebben gecommuniceerd, blijft de aangekondigde datum gelden. Klanten die met ingang van 1 oktober een nieuw tarief hebben gekregen kunnen altijd per direct en zonder opzegtermijn overstappen naar een andere leverancier. Klanten die ons hebben benaderd met vragen of klachten krijgen van ons zo snel mogelijk een persoonlijke reactie.
Wij vinden het belangrijk om een heldere uitleg te geven over de overwegingen die we in het belang van onze klanten hebben gemaakt. We staan voor onze keuzes van afgelopen jaren en we blijven van mening dat wij altijd volgens wet- en regelgeving hebben gehandeld. Maar we zien ook de behoefte van klanten om eerder helderheid te hebben over nieuwe tarieven. We kiezen daarom nu voor deze aanpassing.