
Reeds verschenen als persbericht
In ruim 20 jaar tijd is Greenchoice uitgegroeid van ‘groene stroom-startup’ tot toonaangevende speler in de energiesector. Deze succesvolle groei en ontwikkeling brengen de Nederlandse energieleverancier nu in een volgende fase, waarin de raad van bestuur wordt uitgebreid van twee naar vier bestuurders. Bas Wouwenaar is vanaf vandaag de nieuwe CIO (Chief Information Officer). Martin van Sleeuwen, de huidige CFO (Chief Financial Officer), gaat een nieuwe functie van CCO (Chief Commercial Officer) vervullen. Greenchoice zoekt nog een nieuwe CFO waarmee de raad van bestuur compleet zal zijn.

Met de vierkoppige raad van bestuur wil Greenchoice met nog meer focus bouwen aan de missie; een energietransitie die niet alleen vóór maar ook ván iedereen is. Verdere digitalisering van assets en diensten en nieuwe, succesvolle partnerships vindt het bedrijf cruciaal. In de dynamiek van de markt is het nodig om slimme producten en diensten te ontwikkelen en daar moet de klant van gaan profiteren. In de nieuwe opzet kan het bestuur hier nog meer aandacht aan geven.
Als ervaren en ondernemende CIO brengt Bas Wouwenaar ruime ervaring en expertise in het digitaliseren van bedrijven en bredere IT-strategie. Na het succesvol uitbouwen van Binck Bank is hij medeoprichter geworden van fintechbedrijf Ohpen. ‘s Werelds eerste core banking engine in de cloud, waar hij banken en verzekeraars heeft begeleid bij hun modernisering en digitale transformatie. Waarna hij bij Amazon adviseerde over platformgerichte organisatiestructuren en zakelijke klanten heeft geholpen bij het beheren van grootschalige transformaties en migraties naar de cloud.
Wouwenaar zal zich volledig richten op de digitalisering van het gehele bedrijf over de volle breedte en hiervoor een lange termijn digitaliseringsagenda opstellen. Zijn wens is dat hij met zijn expertise een bijdrage kan leveren aan het versnellen van de digitalisering, waardoor Greenchoice zich verder kan ontwikkelen als innovatief platform en verduurzaming voor iedereen bereikbaar kan maken. Wouwenaar over zijn aantreden: "De energiemarkt bevindt zich in een fascinerende transitie waarin digitalisering een cruciale rol speelt. Ik kijk ernaar uit om de digitale strategie van Greenchoice naar een hoger plan te tillen en zo bij te dragen aan onze missie".
## Klanten verbinden
Waar Greenchoice voorheen voornamelijk energieleverancier en ontwikkelaar van zonneprojecten was, neemt zij steeds meer een verbindende rol aan. Greenchoice ziet dat klanten in de toekomst een andere rol verlangen van hun energieleverancier. Hier geeft de energieleverancier gehoor aan door naast het leveren van groene stroom en aardgas, klanten ook te verbinden met slimme en robuuste energieoplossingen, de juiste partners, elkaar én de natuur. De afgelopen jaren is hiervoor het fundament gelegd. Greenchoice stelt zich hiermee ten doel dat de energietransitie niet alleen voor maar ook van iedereen is.