Dit artikel is verouderd, we hebben namelijk een nieuwe app! Meer over de nieuwe app kan je lezen in dit interview.
Supersnel en makkelijk meterstanden doorgeven én inzicht in uw verbruik; dat kan met de app. Bijna 80.000 klanten downloaden in minder dan een jaar tijd de Greenchoice app. Onze collega Jeroen van Rooy werkt al weer bijna twee jaar op de afdeling Marketing & Sales, waar hij verantwoordelijk is voor onder andere Mijn dossier en de app. Wij interviewden de man achter de app, om erachter te komen hoe de app precies is ontwikkeld.
Voor en door klanten
Bijna 80.000, is dat veel? ‘Ja, in de korte tijd dat we nu live zijn met de app zijn we heel erg blij met dit resultaat!’ Volgens Jeroen komt dit vooral doordat de app is ontwikkeld ‘voor en door klanten’. Via een oproep in onze digitale nieuwsbrief hebben we klanten gevraagd of ze wilden meedenken over de ontwikkeling van onze app. Onze klanten hebben massaal onze enquête ingevuld. Zo hebben we een app kunnen ontwikkelen die gebruiksvriendelijk is en goed aansluit bij de wensen van onze klant.
Blijven ontwikkelen
Jeroen is erg enthousiast over de hulp van onze klanten en blijft klanten bij de app betrekken. ‘De app is voortdurend in ontwikkeling, want we hebben nog veel meer spannende plannen. Ook bij volgende versies blijven we klanten om hun mening vragen.’
Wens van onze opwekkers
Jeroen: ‘Nadat we de app hadden geïntroduceerd, kregen we veel vragen van klanten die zelf energie opwekken. Zij wilden in de app graag kunnen zien hoeveel stroom zij zelf opwekten. Als klanten dit vragen, willen we dat ook écht snel in het verbruiksoverzicht hebben. Daarom hebben we dit meteen in de tweede versie meegenomen. Klanten met zonnepanelen kunnen sinds enkele maanden nu in hun verbruiksoverzicht zien hoeveel stroom ze hebben opgewekt.’
Met de app in de hand
Waarvoor gebruiken klanten de app? ‘Bijvoorbeeld voor het doorgeven van meterstanden. Dit is nu nog makkelijker. Je loopt met je telefoon of tablet in je hand naar de meterkast en kunt direct je meterstanden invoeren.’ De meest gebruikte functionaliteit is ‘inzicht in verbruik’, waarbij klanten hun eigen energieverbruik kunnen vergelijken met andere huishoudens, ‘Zien hoe goed je huishouden het doet ten opzichte van de rest van Nederland is voor veel klanten een echte eyeopener en het startpunt om energie te gaan besparen.’
Handige tips: in de toekomst nog persoonlijker
Zodra klanten beseffen hoe goed zij het doen ten opzichte van anderen, krijgen ze ook meer zin om aan de slag te gaan met besparen. 'In de app vinden ze verschillende bespaartips en vanaf het voorjaar van 2016 worden de tips nog persoonlijker'. Klanten kiezen dan zelf met welke tip ze aan de slag gaan en krijgen van ons een persoonlijke berekening hoeveel energie ze daarmee kunnen besparen, hoeveel CO2 uitstoot dit voorkomt en natuurlijk hoeveel ze hiermee op jaarbasis gaan besparen in hun portemonnee.
In het voorjaar vertellen we onze klanten hier meer over. Nieuwsgierig geworden naar de app?