Greenchoice laadpas

  • Laden bij meer dan 750.000 publieke laadpunten in Europa
  • Laad met 100% groene stroom
  • Inclusief Greenchoice laden app 
Vraag laadpas aan

Onze nieuwe laadpas

De impact van elektrisch rijden is het grootst als je gebruik maakt van groene stroom. Daarom introduceert Greenchoice binnenkort een eigen laadpas. Hiermee krijg je toegang tot meer dan 750.000 openbare laadpunten in 22 landen door heel Europa.

Wil je beginnen met onze Greenchoice Laadpas? Download dan de Greenchoice Laden-app, registreer eenvoudig je gegevens en vraag je laadpas direct aan in de app. 

Kies de Greenchoice laadpas die bij je past 

Laadpas zonder abonnement

Liever geen vaste kosten? Kies dan voor onze laadpas zonder abonnement.
  • Geen maandelijkse kosten: Alleen betalen wanneer je de laadpas gebruikt.
  • Duidelijke kostenstructuur: Het starttarief is altijd € 0,40 per laadsessie.
  • Perfect voor af-en-toe gebruik: Ideaal voor wie niet vaak een laadpas nodig heeft.

Laadpas mét abonnement

Gebruik je regelmatig een laadpas? Dan is ons voordelige abonnement ideaal. Voor maar € 3,99 per maand laad je onbezorgd.
  • Extra voordelig voor Greenchoice-klanten: Betaal slechts € 2,99 per maand.
  • Vaste lage kosten: Onbeperkt laden tegen een klein maandelijks bedrag.
  • Slim voor veelgebruikers: Bespaar als je regelmatig je laadpas gebruikt.

Klaar om slimmer te laden? Kies de laadpas die bij je past en start vandaag nog met voordelig en flexibel laden.

Vraag jouw Greenchoice laadpas aan

Naast een starttarief, of abonnement, betaal je uiteraard ook voor kosten van je laadsessie. 

Ondersteun met je abonnement Natuur voor Morgen 

Met het laadpas abonnement draag je met een vast bedrag per kWh bij aan natuurprojecten van ons natuurprogramma Natuur voor Morgen. Wil je meer weten over ons natuurprogramma? Klik dan hier voor meer informatie.

Zelfs je laadpas is een goede keuze

Onze vorige laadpas was van Bamboo, maar deze kon breken als deze te nat of te warm was geworden. Onze nieuwe laadpas is daarom gemaakt van gerecycled plastic, dit is een stuk weersbestendiger. 

Vrouw leest een boek op een kleed

Altijd 100% groene stroom

Voor steeds meer Nederlanders is een elektrische (deel)auto een slimme oplossing. Maar als je een elektrische auto gebruikt, wil je natuurlijk wel kunnen laden met groene stroom. Met onze Greenchoice laadpas laad je in Nederland of in de rest van Europa 7 dagen per week 24 uur per dag met stroom die is opgewekt uit zon- en windprojecten. Totdat alle laadlocaties groene stroom gebruiken, vergroenen wij die geladen stroom (in kWh) door garanties van oorsprong in te kopen.

Veelgestelde vragen

Hoe werkt een laadpas?

Koppel eerst de laadkabel. Een laadsessie start als je de Greenchoice laadpas voor de kaartlezer op de laadpaal houdt. Als je de sessie wilt stoppen, houd je de laadpas opnieuw voor de kaartlezer. Daarna ontkoppel je de laadkabel. De kosten van de laadsessie zie je vanzelf op je factuur.


Heeft dit antwoord geholpen?
Kan ik meerdere passen aanvragen?

Ja het is mogelijk om meerdere passen aan te vragen, maar het is natuurlijk niet zo duurzaam om een pas aan te vragen die je niet gebruikt. Bestel dus vooral wat je denkt te gebruiken!


Heeft dit antwoord geholpen?
Waar vind ik achteraf informatie over mijn laadsessies?

Wanneer je achteraf meer informatie wilt over een van je laadsessies die je met een Greenchoice laadpas bent gestart, dan is hierover informatie te vinden via Greenchoice-mijn laadpas. Na het opgeven van je emailadres en wachtwoord ontvang je een inlogcode via je mail. Vanwege veiligheidsoverwegingen ontvang je bij iedere inlog een nieuwe zes-cijferige code in je mail. De gegevens over je laadsessies vind je onder het tabblad ‘dashboard’.


Heeft dit antwoord geholpen?
Waar vind ik de algemene voorwaarden van de laadpas?

Bekijk hier alle voorwaarden van de Greenchoice laadpas
Mocht je hier vragen over hebben, mail dan naar mobiliteit@greenchoice.nl.


Heeft dit antwoord geholpen?
Wat is de rol van de exploitant van een laadpunt

De exploitant van het laadpunt (ook wel Charge Point Operator of afgekort CPO) exploiteert (‘plaatst, beheert en onderhoudt’) een laadpunt. Het tarief voor o.a. de stroomlevering wordt door de exploitant bepaald (zie hieronder). Daarnaast deelt de exploitant de informatie over iedere laadsessie met laaddienstverleners.


Heeft dit antwoord geholpen?
Wat is de rol van Greenchoice als laaddienstverlener?

Greenchoice is een laaddienstverlener (of Mobility Service Provider) en biedt de mogelijkheid om laadsessies te starten en te verrekenen met een laadpas. Na de registratie van je aanvraag, verstrekken wij één of meerdere laadpassen, geven online inzicht in je laadsessies en sturen we je maandelijks een digitale factuur van je laadsessies.


Heeft dit antwoord geholpen?
Wat is het verschil tussen een fysieke pas en een druppel?

De fysieke pas heeft dezelfde vorm als bijvoorbeeld een bankpas. De druppel heeft de vorm van een druppel en er zit een ringetje aan, zodat je die aan je sleutelbos kan doen. De pas en de druppel werken verder op exact dezelfde manier.


Heeft dit antwoord geholpen?
Wat moet ik doen als ik de Greenchoice laadpas niet meer wil gebruiken?

De persoon op wie de laadpas in ons systeem geregisteerd staat een mail sturen naar mobiliteit@greenchoice.nl. Daarin kan worden aangegeven dat de Greenchoice laadpas definitief gedeactiveerd kan worden. In het geval je meerdere passen bezit, is het prettig om het laadpasnummer van de laadpas die je wil beëindigen wordt vermeld.
Wij verwachten dat je na beëindiging van de overeenkomst binnen 5 werkdagen de laadpas terugstuurt naar:
Greenchoice
o.v.v. Team Mobiliteit
Kruisplein 15
3014 DB Rotterdam
Nadat wij de laadpas ontvangen hebben sturen wij een bevestigingsmail naar het mailadres dat gekoppeld is aan de laadpas.


Heeft dit antwoord geholpen?
Wat moet ik doen als ik een laadpas ben verloren?

Ben je een laadpas verloren, deactiveer deze dan direct via Greenchoice-mijn laadpas (tabblad ‘kaarten’). Doe dit zo snel mogelijk, Ben je niet in de gelegenheid dit direct te doen, zorg er dan voor dat de persoon op wie de pas geregistreerd staat een mail stuurt naar mobiliteit@greenchoice.nl. Wij deactiveren deze laadpas na telefonisch contact met de persoon op wie de specifieke laadpas staat geregistreerd. Handig: registreer bijvoorbeeld in je telefoon het pasnummer dat op je laadpas staat.


Heeft dit antwoord geholpen?
Wie verstuurt namens Greenchoice de factuur en verzorgt de incasso?

Bij de registratie voor een Greenchoice laadpas geeft de persoon waarop de laadpas geregisteerd wordt toestemming om Last Mile Solutions (vertegenwoordigd door Threeforce BV) om het factuurbedrag van de opgegeven bankrekening af te schrijven. De vermelding (tegenrekening) die in je bankgegevens vermeld wordt is: Threeforce BV (Iban NL48ZZZ43608190000).


Heeft dit antwoord geholpen?

Contact met Greenchoice

Mail

mobiliteit@greenchoice.nl

Voor vragen over mobiliteit binnen Greenchoice. Of als je op de hoogte wilt blijven.