Backoffice abonnement

  • Laadkosten in rekening brengen bij de laadpasgebruiker
  • Eigen portaal voor jouw laadpaal
  • Gemakkelijk zelf je tarief bepalen
Backoffice

Rijd je zakelijk en wil je de laadkosten van jouw laadpaal thuis in rekening brengen bij jouw werkgever? Hiervoor heb je een backoffice abonnement nodig. Met dit abonnement kan je het tarief instellen voor gebruik van jouw lader, wat in rekening wordt gebracht bij de laadpas. Maandelijks ontvang je de opbrengsten van jouw lader. We leggen je graag uit wat dit inhoudt en hoe je dit kan aanvragen.

Wat is een backoffice abonnement?

Een laadpaal is eigenlijk een groot stopcontact, waardoor je auto snel oplaadt. In principe communiceert de laadpaal met geen enkel systeem en betaal je via de energierekening voor de geladen stroom. Als je bijvoorbeeld zakelijk rijdt, wil je eigenlijk dat jouw werkgever de geladen stroom betaalt, dit is mogelijk met een backoffice abonnement. Wij stellen je lader dan in, zodat de lader gebruikt moet worden met een laadpas. Je kan de laadtarieven zelf instellen, die bij de laadpas in rekening worden gebracht. Als je  met een zakelijke laadpas laadt, betaalt je werkgever voor jouw geladen stroom thuis. 

Hoe maak ik gebruik van zo'n abonnement?

Niet iedere lader kan zomaar op de juiste manier ingesteld worden. Hiervoor moet je lader aan een aantal zaken voldoen:

  • RFID lezer; Hiermee leest je lader de laadpas en kunnen wij de kosten in rekening brengen bij de juiste pashouder.
  • Internet verbinding: Je lader moet een simkaart hebben, dit kan een E-sim zijn of een fysieke sim.
  • Loadbalancing module; Je lader moet door kunnen geven hoeveel kWh er geladen is.

Voldoet je lader hieraan? Dan kan je gebruik maken van een backoffice abonnement.

Hoe werkt de aanvraag?

Nadat we jouw aanvraag voor het abonnement hebben ontvangen, maken we een voorstel voor je op om jouw lader online te krijgen. Heeft jouw lader een E-sim? Dan kunnen we je lader samen op afstand ingesteld krijgen. Heeft jouw lader een fysieke simkaart? Dan moet onze monteur langskomen om de kaart te wisselen en de lader in te stellen. Als de lader online is, gaan we een account voor je instellen, zodat je zelf de tarieven kan instellen.

Wat zijn de kosten?

Voor gebruik van de service betaal je €6 per maand. Heb je een energiecontract bij Greenchoice afgesloten, of een lader gekocht? Dan krijg je €1 per maand korting. 
Ook het merk lader is van belang. Sommige laders hebben een fysieke simkaart. Deze moet dan gewisseld worden door een monteur, dit kost €200. Heeft je lader een E-sim? Dan zijn deze kosten niet van toepassing. Controleer bij de fabrikant van jouw lader wat het geval is. Kom je er niet aan uit? Dan kijken we graag met je mee!

Vragen? Wij helpen je graag

E-mail

Mail ons
Stuur ons vooral een mail met je vraag. Wij helpen je graag verder.