Greenchoice laadpas

  • Laden bij meer dan 310.000 publieke Europese laadpunten
  • Laad met groene stroom
  • €0,36 starttarief (incl.. btw, met een maximum van €10,29 per maand incl. btw)
  • Gratis laadpas | Geen abonnementskosten
Bestel de laadpas

Onze laadpas

De impact van elektrisch rijden is het grootst bij gebruik van groene stroom. Greenchoice introduceert daarom een eigen laadpas. De laadpas is direct te gebruiken bij meer dan 310.000 Europese publieke laadpunten in 22 landen. Ontdek op deze pagina de voordelen van onze laadpas.

Greenchoice laadpas voor iedereen

De Greenchoice laadpas maakt je flexibel. Je hoeft geen klant te zijn of te worden bij Greenchoice en je kunt zakelijk of privé een laadpas aanvragen. Het laadpas tarief is flexibel: je betaalt geen vast maandelijks abonnement, maar uitsluitend een vast starttarief van €0,36 per laadsessie (incl. btw, met een maximum van €10,29 per maand incl. btw).

Laden met onze laadpas

Voor steeds meer Nederlanders is een elektrische (deel)auto een slimme oplossing. Maar als je een elektrische auto gebruikt, wil je natuurlijk wel kunnen laden met groene stroom. Met onze Greenchoice laadpas laad je in Nederland of in de rest van Europa 7 dagen per week 24 uur per dag met stroom die is opgewekt uit zon- en windprojecten. Totdat alle laadlocaties groene stroom gebruiken, vergroenen wij die geladen stroom (in kWh) door garanties van oorsprong in te kopen.

Zelfs je laadpas is van natuurlijk materiaal

Een laadpas voor een elektrische auto is vaak gemaakt van plastic. Dat wilden we graag beter doen, want alle beetjes helpen! Daarom is onze laadpas gemaakt van bamboe. Bamboe is een natuurlijk materiaal. Bovendien kan het worden gerecycled. 

De Greenchoice laadpas, met het e-mailadres mobiliteit@greenchoice.nl op de achterkant

Bijdrage Landschappen.nl

5ct van het starttarief voor een laadsessie (€0,36 incl. btw) gaat direct naar Landschappen.nl. Deze landelijke stichting beschermt, beheert en ontwikkelt het Nederlands landschap, de natuur en het cultuurhistorisch erfgoed. Samen met vrijwilligers en donateurs beschermen zij meer dan 114.703 hectare en ruim 800 Nederlandse monumenten. Check al hun goede initiatieven via landschappen.nl.

 

Veelgestelde vragen

Hoe werkt een laadpas?

Koppel eerst de laadkabel. Een laadsessie start als je de Greenchoice laadpas voor de kaartlezer op de laadpaal houdt. Als je de sessie wilt stoppen, houd je de laadpas opnieuw voor de kaartlezer. Daarna ontkoppel je de laadkabel. De kosten van de laadsessie zie je vanzelf op je factuur.


Heeft dit antwoord geholpen?
Kan ik meerdere passen aanvragen?

Ja het is mogelijk om meerdere passen aan te vragen, maar het is natuurlijk niet zo duurzaam om een pas aan te vragen die je niet gebruikt. Bestel dus vooral wat je denkt te gebruiken!


Heeft dit antwoord geholpen?
Waar vind ik achteraf informatie over mijn laadsessies?

Wanneer je achteraf meer informatie wilt over een van je laadsessies die je met een Greenchoice laadpas bent gestart, dan is hierover informatie te vinden via Greenchoice-mijn laadpas. Na het opgeven van je emailadres en wachtwoord ontvang je een inlogcode via je mail. Vanwege veiligheidsoverwegingen ontvang je bij iedere inlog een nieuwe zes-cijferige code in je mail. De gegevens over je laadsessies vind je onder het tabblad ‘dashboard’.


Heeft dit antwoord geholpen?
Waar vind ik de algemene voorwaarden van de laadpas?

Bekijk hier alle voorwaarden van de Greenchoice laadpas
Mocht je hier vragen over hebben, mail dan naar mobiliteit@greenchoice.nl.


Heeft dit antwoord geholpen?
Wat is de rol van de exploitant van een laadpunt

De exploitant van het laadpunt (ook wel Charge Point Operator of afgekort CPO) exploiteert (‘plaatst, beheert en onderhoudt’) een laadpunt. Het tarief voor o.a. de stroomlevering wordt door de exploitant bepaald (zie hieronder). Daarnaast deelt de exploitant de informatie over iedere laadsessie met laaddienstverleners.


Heeft dit antwoord geholpen?
Wat is de rol van Greenchoice als laaddienstverlener?

Greenchoice is een laaddienstverlener (of Mobility Service Provider) en biedt de mogelijkheid om laadsessies te starten en te verrekenen met een laadpas. Na de registratie van je aanvraag, verstrekken wij één of meerdere laadpassen, geven online inzicht in je laadsessies en sturen we je maandelijks een digitale factuur van je laadsessies.


Heeft dit antwoord geholpen?
Wat is het verschil tussen een fysieke pas en een druppel?

De fysieke pas heeft dezelfde vorm als bijvoorbeeld een bankpas. De druppel heeft de vorm van een druppel en er zit een ringetje aan, zodat je die aan je sleutelbos kan doen. De pas en de druppel werken verder op exact dezelfde manier.


Heeft dit antwoord geholpen?
Wat moet ik doen als ik de Greenchoice laadpas niet meer wil gebruiken?

De persoon op wie de laadpas in ons systeem geregisteerd staat een mail sturen naar mobiliteit@greenchoice.nl. Daarin kan worden aangegeven dat de Greenchoice laadpas definitief gedeactiveerd kan worden. In het geval je meerdere passen bezit, is het prettig om het laadpasnummer van de laadpas die je wil beëindigen wordt vermeld.
Wij verwachten dat je na beëindiging van de overeenkomst binnen 5 werkdagen de laadpas terugstuurt naar:
Greenchoice
o.v.v. Team Mobiliteit
Kruisplein 15
3014 DB Rotterdam
Nadat wij de laadpas ontvangen hebben sturen wij een bevestigingsmail naar het mailadres dat gekoppeld is aan de laadpas.


Heeft dit antwoord geholpen?
Wat moet ik doen als ik een laadpas ben verloren?

Ben je een laadpas verloren, deactiveer deze dan direct via Greenchoice-mijn laadpas (tabblad ‘kaarten’). Doe dit zo snel mogelijk, Ben je niet in de gelegenheid dit direct te doen, zorg er dan voor dat de persoon op wie de pas geregistreerd staat een mail stuurt naar mobiliteit@greenchoice.nl. Wij deactiveren deze laadpas na telefonisch contact met de persoon op wie de specifieke laadpas staat geregistreerd. Handig: registreer bijvoorbeeld in je telefoon het pasnummer dat op je laadpas staat.


Heeft dit antwoord geholpen?
Wie verstuurt namens Greenchoice de factuur en verzorgt de incasso?

Bij de registratie voor een Greenchoice laadpas geeft de persoon waarop de laadpas geregisteerd wordt toestemming om Last Mile Solutions (vertegenwoordigd door Threeforce BV) om het factuurbedrag van de opgegeven bankrekening af te schrijven. De vermelding (tegenrekening) die in je bankgegevens vermeld wordt is: Threeforce BV (Iban NL48ZZZ43608190000).


Heeft dit antwoord geholpen?

Contact met Greenchoice

Op de hoogte blijven of vragen?

Stuur ons een mail

Voor vragen over mobiliteit binnen Greenchoice. Of als je op de hoogte wilt blijven.