Betalen

Graag maken we het jou zo gemakkelijk mogelijk als het gaat om je betalingen. Ook als dit soms even wat minder goed lukt. Lees op deze pagina alles over de betaalmogelijkheden van Greenchoice en wat je moet doen als je zoekt naar een betaalafspraak of betalingsregeling.

Veelgestelde vragen over betalen

Hoe en wanneer betaal ik bij Greenchoice?

Bij Greenchoice werken we met automatische incasso. Zo betaal je altijd op tijd zonder dat je er extra moeite voor hoeft te doen. De termijnnota incasseren we rond de 6e van de maand en de jaar- en eindnota altijd rond de 10e. Je kan er ook voor kiezen dat we de 27e incasseren.

Betaal je liever zelf? Je kunt ook elke maand het bedrag zelf overmaken. We sturen je dan maandelijks een betaallink.

In Mijn Greenchoice zie je welke betaalwijze je nu hebt.

Wil je jouw betaalwijze aanpassen? Laat het ons weten via onze contactopties.


Heeft dit antwoord geholpen?
Wat gebeurt er als ik niet op tijd kan betalen?

Het komt weleens voor dat je niet op tijd kunt betalen. In dit geval kunnen we hierover meedenken en kijken naar een oplossing. Je kunt contact opnemen met mijn collega's.

Voor klanten met geldzorgen werken we samen met Geldfit, een centraal loket om jou te helpen hierbij. Je kunt hier anoniem een test doen om te zien hoe je ervoor staat.


Heeft dit antwoord geholpen?
Heb ik nog openstaande bedragen?

Als je een betalingsachterstand hebt, sturen we je een herinnering. In dit bericht vind je een iDeal-link, zodat je deze achterstand meteen kunt betalen. Ook vind je in Mijn Greenchoice jouw termijn- en jaar/eindnota’s en welke hiervan nog openstaande bedragen zijn.


Heeft dit antwoord geholpen?
Hebben jullie mijn betaling ontvangen?

Als je een bedrag aan ons betaalt via iDeal of zelf een bedrag naar ons overmaakt met het juiste notanummer, verwerken wij dat binnen twee werkdagen. In Mijn Greenchoice vind je jouw termijn- en jaar/eindnota’s en welke hiervan nog openstaande bedragen zijn.


Heeft dit antwoord geholpen?
Direct naar:

Betaalwijze bij Greenchoice

Bij Greenchoice werken we met automatische incasso. Dit is een makkelijke manier om te betalen. Je machtigt ons om de termijn-, jaar- en eindnota’s automatisch te incasseren van je rekening. Op deze manier betaal je altijd op tijd zonder dat je er extra moeite voor hoeft te doen. Dat gebeurt op vaste momenten:

  • Rond de 6e van de maand incasseren wij automatisch het termijnbedrag voor de lopende maand.
  • Rond de 26e van de maand proberen we dit nog een keer, als de eerste incasso niet lukt.

Let op! Wanneer je het bedrag zelf laat terugboeken (storneren), dan doen wij geen tweede incassopoging. Je krijgt dan meteen een herinnering toegestuurd met een iDeal-link.

Is je IBAN gewijzigd? Geef dit dan door via Mijn Greenchoice.

Zelf een bedrag overmaken

Greenchoice incasseert je termijnbedrag rond de 6e van de maand en je jaar- of eindnota rond de 10e van de maand. Staat er te weinig saldo op je rekening? Dan proberen we de incasso aan het einde van de maand nog een keer. Als deze incasso opnieuw niet lukt, dan sturen we jou een herinnering met een iDeal-link. Je kunt dan alsnog zelf gemakkelijk de betaling doen. In Mijn Greenchoice vind je jouw termijn- en jaar/eindnota’s en welke hiervan nog openstaande bedragen zijn.

Lukt het niet om jouw betaling via iDeal te doen en wil je het liever zelf overmaken? Vergeet dan niet je notanummer te vermelden als omschrijving bij jouw overboeking (niet als kenmerk). Het IBAN van Greenchoice is NL18INGB0005309282 t.n.v. Greenchoice te Rotterdam. Het BIC van Greenchoice is INGBNL2A.

Betalingsregeling afspreken

Het kan voorkomen dat je niet op tijd kunt betalen. Wij bieden de mogelijkheid om je nota in termijnen te betalen. Via Mijn Greenchoice tref je direct zelf een betalingsregeling over je termijn-, jaar- of eindnota.

Kom je er niet uit of heb je vragen over je betalingen? Bekijk onze contactopties. We helpen je graag.

Liever anoniem en gratis advies? Voor klanten met geldzorgen werken we samen met Geldfit, een centraal loket om jou te helpen dit weer op orde te krijgen.

Ons sociaal incassobeleid

Greenchoice heeft een sociaal incassobeleid. Hiermee willen we klanten met betalingsproblemen via persoonlijke begeleiding kosteloos helpen. Zo bieden we bijvoorbeeld advies om je energierekening te verlagen, want de goedkoopste energie blijft de energie die je niet verbruikt. We beginnen meestal met het doornemen van de meterstanden en het maandelijks energieverbruik. Met dit inzicht weet je waar je kunt gaan besparen. Misschien kan je maandelijkse termijnbedrag wel worden verlaagd. Ook kunnen we bij financiële problemen betaalafspraken maken waardoor er meer ruimte ontstaat.

Zo ziet ons sociaal incassobeleid eruit:

  • We nemen contact met je op
    Allereerst proberen we contact met je te zoeken. Dit doen we via mail, brieven en ook telefonisch.
  • We bieden passende hulp
    Als we goed inzicht hebben in jouw situatie, proberen we samen met jou tot een passende oplossing te komen. Denk hierbij aan het proactief aanbieden van financiële hulpverlening of het treffen van een betaalregeling. Zo’n 75 tot 90 procent van onze klanten is hiermee geholpen.
  • We verwijzen door, indien nodig 
    Zijn je geldproblemen niet van tijdelijke aard en lijk je structureel in de knel te komen? Dan verwijzen we je door naar onze partner Geldfit, een platform van de Stichting NSR (Nederlandse Schuldhulproute). Ook is er de schuldhulpverlening voor hulp bij financiële problemen.

Het afsluiten van energie gebeurt echt pas als allerlaatste maatregel. Bovendien doen wij dit als Greenchoice niet zelf. Bij hoge uitzondering beëindigen wij de leveringsovereenkomst, waarna de netbeheerder de fysieke afsluiting in gang zet.

Meer inzicht in jouw termijn- en jaarnota's?

Bekijk het in Mijn Greenchoice